8 november 2018

Verantwoord Frituren nu ook op facebook en Instagram

De campagne Verantwoord Frituren zit sinds kort op facebook en Instagram. Hiermee wil de campagne de naamsbekendheid onder cafetariaondernemers behouden en daarnaast herbevestigen dat Verantwoord Frituren de juiste keuze is. Ook zal deze socialmedia-actie bijdragen aan de kennis en passie van de cafetariaondernemer voor frituurvet en – olie.

Uit een marktonderzoek uitgevoerd door de campagne Verantwoord Frituren bleek dat de cafetariaondernemer graag met passie een verhaal vertelt aan zijn klanten. De ondernemer vertelt dan wel gepassioneerd over de frietaardappels (zelfgesneden) of de snacks (eigen receptuur) maar niet over de eigen keuze voor vetten. Dit terwijl de vetten toch 1/3 deel van zijn inkoop aan grondstoffen uitmaken.

Om de natuurlijkheid en samenstelling van de frituurvetten meer onder de aandacht te brengen heeft de projectgroep Verantwoord Frituren recent hierover ook een kort filmpje gemaakt. Daarnaast blijft Twitter ingezet worden voor nieuwsberichten en reacties.

Voor meer informatie: 

Nieuwe facebookpagina: https://www.facebook.com/verantwoordfrituren/

Nieuwe Instagrampagina: https://www.instagram.com/verantwoordfrituren/

Website van de campagne: www.friturenindehoreca.nl

Bekijk hier de promotiefilm

fb3

Verantwoord Frituren is een initiatief van  MVO – de ketenorganisatie voor oliën en vetten en Koninklijke Horeca Nederland. MVO voert de campagne namens de frituurvetfabrikanten die lid zijn van MVO. 

Laatst gewijzigd: 8 november 2018